Istun hetken tässä - avustajan rooli on kiertää, ohjata ja neuvoa |
Vierekkäin, tarpeeksi kaukana, mutta lattialla |
Parin kanssa on parasta |
Inkkari-istunta sopii välillä |
Seison pöydän päädyssä ja nojaan pöytään |
Polvet koukussa Sumdog-peli sujuu |
Oikeastaan keittiöjakkara ei ole yhtään hullumpi istuin |
Haen värikyniä, saksia ja liimaa, ne ovat luokan sivupöydällä |
Tyttöjengissä työ maistuu - lattialla tyyny vatsan alla |
Jos saan valita, niin matolle ehdottomasti |
Mukavaa, kun erityisopettaja on selustatukena |
Sohvalla on parhainta |
Pöydän ääressä oli rauhallinen soppi - on aikaa mietiskellä ja tuumailla |
Olen kyhännyt porrasjakkarasta konttorini |
Tietsikalla työskennellessä voi hyvin kyykytellä varpaillaan |
Jospa lymyilenkin pöydän alla.... |
3 kommenttia:
Minun 5.luokkalsiset tekevät hyvin paljon tehtäviä istuen matoilla tai muissa tyhjissä tiloissa. Ja työintoa riittää.
Hienoa, Tuija! Kuulostaa hyvältä. Itsekin monesti ihmettelen, miten suuri vaikutus paikan valinnalla on työintoon. Olisiko se juuri sitä paljon puhuttua autonomiaa?
Ajankohtainen teksti. Mietin päivittäin oppilaiden istumapaikkoja ja vapautta. Sovittelen ja luon puitteita 6.luokan kasvulle kohti yläkoulua.
Lähetä kommentti